fredag 2. mars 2012

Home sweet home...?!

Da var jeg hjemme i Norge igjen, og jeg er totalt døgnvill og jetlagged!!! Har kommet meg såvidt gjennom jobb før jeg stuper i seng, og våkner og er oppe hele nettene:-) Endelig er det helg, så jeg kan prøve å snu døgnet tilbake igjen! Og for et fantastisk vær å komme hjem til!!! I dag fikk jeg en herlig tur i Sandtangen i solskinnet, det eneste som er annerledes er jo gradskiva:-)

Vel, det er mye som skjer i hodet mitt etter at jeg kom hjem. Mye som skal tygges og svelges og bearbeides, for jeg har fått så mange inntrykk - både sammen med familien min og av det som skjer på misjonsbasen på Kona, at jeg føler jeg kommer hjem annerledes enn da jeg reiste. Hvordan skal jeg klare å ta med meg det jeg har sett og hørt og opplevd? Gjøre det sånn at jeg lever livet med et bilde av en større verden i bakhodet?! Se muligheter i steden for begrensninger? Og ikke gå tilbake i alle de samme sporene jeg gikk i før....?

Å være med Magnar, Christina, Kaleb, Lukas og Isabella i over 3 uker var utrolig godt. Herlig å ha fått både ferie og hverdager med dem. Det var mest kjekt, og tidvis utfordrende å bo "oppå" dem i 2 uker, vi har forandra oss og lever veldig forskjellige liv akkurat nå. Allikevel er vi familie - alltid - først og fremst - på godt og vondt. Og vi kan gå gjennom både vanskelige og gode tider sammen. Vi kan snakke om det dype, og det enkle, og det såre... Å kjenne at dette sitter i bånn, er utrolig trygt.

 Jeg passa Issi hver onsdag morgen, og vi koste oss på tur og "bonded". I det hele tatt ble vi to kjempegode venner veldig kvikt:-) (hun er nesten en liten kjendis der nede hvor hun tripper bestemt av gårde og sjarmerer alle på sin vei)
(Trykk på bildene om du vil se dem større)

 Lukas og Issi på besøk på hotellrommet mitt den ene uka jeg bodde for meg selv.
 På Kona Inn for å spise den berømte "mudpie´n." Siste gang "sister sisters" var her sammen, er 7 år siden!!

 Det ble maaaange strandturer!! Her har guttene bodyboarda med Magnar på Hapunastranda som er kilometer med hvit sandstrand så langt øye kan se!
 Her har jeg tatt deg igjen, Christina!!! (se Christina og Magnar sin blogg hvor Christina sef har lagt ut bilder av oss dagen etter jeg kom, med min vinterbleke hud...)
 Vi tok en dag og dro til andre siden av øya og var innom Akaka falls.
Og en dag på Hilton hotell og så på delfiner og spiste middag.... Mor og datter:-)
THE family!! Og for en familie!!! Og for et liv de lever. Hva de får oppleve. Og hva det koster dem å følge Jesus ut i misjon på denne måten. Det er rett og slett veldig sterkt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar