mandag 22. april 2013

Jeg baker...

Mye rart kan skje når jeg har gode folk rundt som inspirer meg - til og med baking!! For tida bor jeg i et helt spesielt kollektiv (oppdatering med bilder følger en annen gang) med helt spesielle mennesker, og i dag da Anne Rut og jeg gikk gjennom den selvlagte kokeboken deres, kom jeg på noen spesielle knekkebrød jeg har hatt lyst å lage i over 2 år... men som det bare har blitt med tanken (som en del andre huslige prosjekt.... men Cathrine sier det enda er håp for meg, kanskje det kommer med alderen...?)

I alle fall.... dette huset har jo både Anne Rut og Hanna (og Torstein!) som bakespesialister, så de hadde tilfeldigvis alle ingrediensene til dette spesielle knekkebrødet i hus, altså satte vi i gang!! En tur innom Margrethe (naboen) for å låne bakepapir så var knekkebrødene ferdig på 1-2-litt-mindre-enn-3 timer. Dette var noe annet enn pose-muffinsene Isabella og jeg fikk til i går, dette er jo fra bunn av! Anne Rut ler av meg mens jeg tar bilder fra alle slags posisjoner, og stresser og sjekker med oppskrifta hvert 15.minutt.

Resultatet ble fantastisk!!!









3 kommentarer:

  1. Takk!! Nå er det fest i huset, får masse høye ambisjoner om å gjøre dette jevnlig og hva som er det neste på programmet.... farlig å bo med noen som liker så godt å bake;-)

    SvarSlett
  2. Eg heie på deg Renate!!:)

    SvarSlett