mandag 5. mars 2012

Jeg prøver noe nytt!

Jeg har aldri vært plaget noe særlig med kviser - heldigvis. Utenom en liten periode tidlig i tenårene da det dukket opp ting og tang i pannen som jeg ikke helt forstod meg på, så har det for det meste bare vært en liten en her og der, kanskje rundt mensen eller ved store klimaendringer (les: som i reise fra et land til et annet).
http://www.ung.no/element_db/3539.gif
Men det siste året (eller er det åra?) har jeg merka at de kommer oftere og vil gå igjen mye seinere... De lager små arr i huden som ikke vil gå vekk uansett hvor lang tid som går. Og i det helt siste har jeg merka at noen "underjordiske kviser" (for et herlig tema altså!) aldri kommer opp, men nesten kan bli som klumper under huden som bare blir der.... Hm, skulle jeg klemme på dem... eller ikke?

Til slutt betrodde jeg meg til Christina... dette er jo ikke et veldig kjekt emne å snakke om til enhver, eller utbasunere at plager en. Men å snakke med henne var ikke mye verdt, hun som kan telle på to hender hvor mange kviser hun har hatt i hele sitt liv!! Og i forhold til gode råd, var det heller smått med det også. Jeg fortsatte og lure på hva det kunne være som var galt, kanskje det var alderen? At ting bare forandra seg inni en, men jeg trodde da at kviser var noe som avtok og ikke ble verre etter puberteten!!!

Så - på Los Angeles flyplass, i TaxFree´en hos mitt yndlingsmerke Christian Dior, hos en nydelig sminket og sofistikert dame med, selvfølgelig, flott hud, søkte jeg diskret råd.
http://img2.strawberrynetmedia.com/images/products/09442580101.jpg
"Renser du huden din..?" ble spørsmålet jeg aldri har tenkt på før. Rense huden?!? Nei, det måtte jeg innrømme at jeg vel aldri har gjort, ikke slik hun beskrev det i alle fall. Jeg syns jeg er flink som vasker ansiktet med vann hver kveld, jeg! Men det var visst ikke bra nok i det hele tatt, heller ikke vanlig sminkefjerner. Både ansiktsrens og "toner" og den rette kremen etterpå hver kveld samt dyptrens hver uke, anbefalte hun. Jeg følte meg litt dum. Har jeg virkelig ikke rensa huden min skikkelig noen gang? Kanskje det var det som skulle til da???

Så et kvarter seinere var jeg på vei ut av butikken, betydelig fattigere, med gode råd i ørene og produkter i veska jeg før bare har hørt om. Et nytt og bedre liv har starta, og jeg har begynt å rense huden, i en alder av 33 år!!

4 kommentarer:

  1. hehehe.. jeg hadde omtrent den samme opplevelsen, men det er ca ti år siden! :D

    SvarSlett
  2. Er d sant?!? Fortell... forsvant forresten kvisene?!?:-)

    SvarSlett
  3. Jeg var på Bodyshop og stilte frustrert de samme spørsmålene som du gjorde, og ble på samme måte spurt "Renser du huden din? Bruker du ansiktskrem?" og måtte svare "eeeeh, neeei... må man det?". Jeg gikk ut fra butikken med en god del produkter. Huden ble gradvis finere, men etter det har jeg funnet flere produkter som er bedre. De aller beste er definitivt Medical-produktene som selges på Aveaklinikken (ups, nå reklamerer jeg visst på bloggen din..). De er forresten veeeldig dyre.
    Når det er sagt så har du og har alltid hatt veldig fin hud, Renate. Jeg har alltid misunnet deg det :)

    SvarSlett
  4. Hehe, det hørtes ut som omtrent den samme historien, ja!!!

    Takk for kompliment:-) Satser på at disse Dior-produktene hjelper (uff, de var også ganske dyre... men billigere på TaxFree i London), så får jeg heller komme til deg for tips om det ikke skulle funke!!

    SvarSlett