lørdag 11. august 2012

Svar fra KIWI

Til: renatesolberg@gmail.com
Fra: liv.....@kiwi.no
Emne: VS: Reaksjon på reklame

Hei!

Takk for tilbakemeldingen.
Dessverre er de fleste i markedsavdelingen fortsatt på ferie. Selv er jeg litt usikker på hva det siktes til.
Dersom dere kan fortelle hva/hvilken reklame dere sikter til, skal jeg følge opp saken straks de ansvarlige er tilbake.

Vennlig hilsen
KIWI Norge AS
Liv X

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Til: liv....@kiwi.no
Emne: Re: VS: Reaksjon på reklame

Heisann!

Tusen takk for tilbakemeldingen. Det gjelder reklamen hvor det starter med et par som tydeligvis nettopp har hatt sex, følger etter klærne sine som de har kastet av seg dagen før tilbake til en KIWI butikk hvor klærne ender ved to handlevogner. Så kommer det opp noe lignende dette: For du vet aldri når det kan komme til å skje.

For meg og flere andre som har sett denne reklamen tolker vi det som om det er to mennesker som møtes på KIWI og bestemmer seg for å ha en one-night-stand, og vi ble bare overrasket over at KIWI ville bruke noe sånt til å reklamere for matvarer i en butikk. Jeg er klar over at det er mange reklamer som fokuserer på sex på TV, men denne tok det et steg lenger med tilsynelatende uforpliktende sex med en du tilfeldigvis møtte.

Vi ville bare gi tilbakemelding om at vi ble støtt og overrasket over dette i matreklame i en så stor kjede som KIWI midt i beste sendetid.

Takk for at du var så vennlig å svare!



Med vennlig hilsen

Renate Solberg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar