mandag 29. juli 2013

Dilemmaet mitt!

Jeg har begynt så smått å legge ut artikler jeg liker, synes belyser et tema på en bra måte eller er viktige, på facebook. Det gjør jeg ikke med letthet. Det er ikke bare et tastetrykk og så vips - har jeg dokumentert mine meninger om dette temaet for all verden.

Jeg vet at en blir lett satt i den ene eller andre båsen av å legge ut linker som er litt tydeligere enn bilder av smilende barn, ferieminner eller dagens vær. Og det koster meg ganske mye. Jeg vil jo helst ikke være for mye i bås (selv om jeg er flink til å sette andre i en), jeg vil helst ikke støte noen, jeg vil absolutt ikke legge sten til byrden for foreldre som allerede har nok dårlig samvittighet og jeg vil ikke gi inntrykk av at jeg ikke ser flere sider i saken eller er åpen for å få andre innspill.

Men... med alt dette tatt i betraktning er det lett, i alle fall for meg, å gjøre.... ingen ting.... Hvis jeg skal la være å støte noen, la være å provosere for mye, gi dårlig samvittighet eller bli satt i bås, så er det stor fare for at jeg ikke kan gjøre noen verdens ting på sosiale medier (og sosiale lag) - utenom å da, som sagt, legge ut status om dagens vær.

Har vi blitt for redde for å være tydelige og ha sterke meninger hvis de ikke er "politisk korrekte?" Er det et mål på sosiale medier å ikke gi dårlig samvittighet til noen? Er det andre enn meg som har tanker/meninger/opplever vanskeligheter med dette?!?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar